The seminar aims at exploring the role of the Erasmus+ Programme in the development of knowledge, skills and practices related to climate changes and sustainable development.
During the seminar the contribution of the Erasmus+ Program in the green context will be analyzed, followed by the presentation of two project initiatives of Cooperation Partnerships funded on Key Action 2 of the Erasmus+ Program in VET sector, whose objectives aim at improving skills in relevant areas for environmental sustainability.
The seminar is aimed at all organizations having a funded initiative (KA1 and KA2) under the Erasmus+ Programme in the VET sector.
Estimated total reach or number of participants: 50
- vocational education | vocational training
- -
- Roma, Italy
- Externa evenemang
- Country
- Italy
- Type of event/activity
- Workshop or seminar / online workshop or seminar
- Main audience
- Professional organisations or social partners
- Type of organisation
- EU Agency, national / regional / local authority
Praktisk information
- När
- -
- Var
- Agenzia nazionale Erasmus+ InappRoma RM, Italy
- Målgrupp
- Professional organisations or social partners
- Språk
- Italian
- Webbplats
- Agenzia nazionale Erasmus+ InappAgenzia nazionale Erasmus+ Inapp
Beskrivning

Sfide E Opportunità Per Una Transizione Ecologica.
Il Contributo Del Programma Erasmus+
Il seminario tematico ha come obiettivo quello di esplorare il ruolo che il Programma Erasmus+ svolge come strumento per lo sviluppo di conoscenze, competenze e pratiche inerenti i cambiamenti climatici e lo sviluppo sostenibile.
Durante il seminario verrà analizzato il contributo del Programma Erasmus+ rispetto al tema trattato, a cui seguirà la presentazione di due iniziative progettuali di Partenariati di cooperazione finanziate a valere sull’Azione Chiave 2 del Programma Erasmus+ Settore VET, i cui obiettivi puntano allo sviluppo di competenze in settori rilevanti per la sostenibilità.
Il seminario è aperto a tutte le organizzazioni che hanno in corso un’iniziativa finanziata (KA1 e KA2) nell’ambito del Programma Erasmus+ del Settore VET.